2012/10/31

Psikomotrizitatearen garrantzia Haur Hezkuntzan:

Psikomotrizitatea Haur Hezkuntzan lantzea guztiz beharrezkoa da, frogatuta baitago garapen motorea, afektiboa eta intelektuala guztiz lotuta daudela batez ere lehen haurtzaroan. Etaumeen garapen fisiko, psikiko eta sozialean ere eragin zuzena duela. Psikomotrizitate kontzeptua oraindik eboluzionatzen ari da eta arlo ezberdinetako ekarpenei esker eraikitzen doa. Bernard Acouturier adibidez, psikomotrizitatearen aita dena, honako hau esan zuen: "psikomotrizitateak gorputzarekin egin behar du lan, hau baita komunikatzeko lehen bidea, emozioen eta sentsazioen oinarria eta afektibitatea eta nahiak adierazteko tresna bat hain zuzen ere".
 
 
 
 
Haurraren hezkuntzaren lehen urteetan eta gutxi gora-behera zazpi urte bete arte, uler dezakegu haurrak jasotzen duen hezkuntza guztia psikomotriza dela. Ezagutza guztia, ikaskuntza, haurraren eragina ingurunean, besteengan eta jasotzen dituen esperientziak ez direlako banatu daitezkeen arloak, baizik eta izaki bakar batek (HAURRAK) eragiten dituen akzio ezberdinak.
 Haurrak hasiera batetik beraien adierazpen motrizez baliatzen dira beraien inguruko mundua ezagutzeko, beraien burua ezagutzeko, beraien nahiak asetzeko eta autonomoak izateko. Jarduera bakoitzak, zentzu sinboliko bat dauka, eta hauek ematen direnean haurrari garapen egoki bat izatera bultzatzen diogu.
   

No hay comentarios:

Publicar un comentario